Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Zdrowe polskie mięso

Treść

Promocja polskiej żywności i przemysłu mięsnego to główne cele II Międzynarodowych Targów Mięsa i Wędliny, które odbywają się w Warszawie. Swoje wyroby prezentuje około 70 zakładów, które chwalą się nie tylko produktami z tradycyjnej wieprzowiny i wołowiny czy drobiu, ale mają w ofercie także dziczyznę i mięso ze strusia lub kangura.

Targi, które potrwają do niedzieli, odbywają się w Pałacu Kultury i Nauki. Wśród wystawców są producenci i przetwórcy mięsa, przypraw i dodatków do mięs oraz dostawcy wyposażenia technicznego dla przemysłu mięsnego. Celem tej wyjątkowej imprezy jest promocja wysokiej jakości rodzimych wyrobów mięsnych i wędliniarskich, a przez to wpłynięcie na wzrost sprzedaży tych produktów. Ten aspekt podkreślił także wicepremier, minister rolnictwa Andrzej Lepper, który przesłał list na ręce organizatorów. Lepper napisał m.in., że Polsce potrzebna jest intensywna promocja wyrobów mięsnych i wędliniarskich, bowiem na rynku europejskim nasze wyroby cieszą się dużym zainteresowaniem ze względu na cenę i walory smakowe.
Mogli się o tym przekonać uczestnicy targów, dla których przygotowano stoły z potrawami do degustacji. Można było spróbować, jak smakują różne rodzaje polędwicy, szynki, baleronów, pieczonego mięsa i inne wyroby wędliniarskie. Atrakcję stanowiły również wyroby, które są dopiero planowane do sprzedaży w sklepach - dziczyzna, wędliny z mięsa strusia i potrawy z kangura.
Organizatorzy uzyskali na ten dzień kościelną dyspensę i dzięki temu osoby biorące udział w degustacji nie łamały piątkowego postu.
Zainteresowanie targami jest bardzo duże, zarówno ze strony firm handlowych i hurtowni, jak i konsumentów. Przez trzy dni targi odwiedzi co najmniej kilkanaście tysięcy ludzi. Niektórzy przyjechali do stolicy z odległych miast. W trakcie imprezy zostaną przyznane nagrody firmom, które przedstawią najlepsze produkty. Oprócz jury swoje nagrody przyzna także publiczność targów.
Jacek Sądej
"Nasz Dziennik" 2007-02-24

Autor: wa