Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Współczesne metody zarządzania kontaktami z Klientem

Treść

W erze dynamicznie rozwijających się technik informatycznych, firmy muszą szukać nowych sposobów skuteczniejszego wspierania procesów sprzedaży, marketingu, logistyki czy usług. Jednym z kluczowych czynników decydujących o przewadze rynkowej jest poziom świadczonych usług. Przedsiębiorstwa nie są jednakże zdane na siebie, lecz mogą korzystać z szerokiej gamy instrumentów informatycznych.

Istnieje szereg różnorodnych rozwiązań na rynku, które wspierają pracę pracowników sprzedaży, handlowców i fachowców odpowiedzialnych za relacje z klientami. Jednym z najciekawszych narzędzi są rozwiązania klasy CRM pozwalające na usprawnienie wszelkich procesów mających wpływ na poziom jakości obsługi klienta. Jak zatem korzystać z tych narzędzi w celu unifikacji i optymalizacji zarządzania relacjami z klientami?

Oprogramowanie CRM - dla kogo?

System CRM będzie doskonałym wyborem dla firm dużych i średnich, w których organizacja jest rozproszona, a personel wykorzystuje różnorodne sposoby sprzedaży i operuje na bardzo wielu rynkach. Liczne lokalizacje sprawiają, że uzyskanie potrzebnych i zawsze aktualnych informacji jest jednocześnie trudne i bardzo czasochłonne. Z tych samych powodów oprogramowanie CRM może być stosowane również w dużych zespołach sprzedażowych. Oprogramowanie doskonale wspomoże także firmy, które posiadają rozbudowane portfele marek i obsługują różne segmenty rynku.
Tego typu aplikacje doskonale sprawdzą się również w firmach, które w niedalekiej perspektywie planują ekspansję na rynki zagraniczne. Pozwala to nie tylko na językowe dopasowanie treści do określonego adresata, ale także na przyporządkowanie do niego różnych metod płatności czy też wzięcie pod uwagę takich czynników jak kulturowe odmienności kreowanych komunikatów marketingowo-handlowych.

Modułowość - jakie komponenty są mi potrzebne

Jedną z najbardziej interesujących cech praktycznie każdego nowoczesnego systemu CRM jest jego modułowa budowa. Dzięki takiemu podejściu można w pełni dostosować narzędzie do czasami najbardziej wyszukanych i niszowych zapotrzebowań każdej, nawet bardzo wymagającej firmy, zarówno w warstwie graficznej jak i użytkowej. Ewentualna integracja oprogramowania CRM z innymi, obecnie stosowanymi już systemami powoduje, że proces wprowadzania innowacji w firmie zwykle przebiega sprawnie. System rośnie więc wraz z rozwojem firmy.

Cel podstawowy - usprawnienie procedur sprzedaży

CRM daje duże możliwości wsparcia działów sprzedaży poprzez zapewnienie wielu kanałów kontaktu z potencjalnymi klientami. Dzięki temu narzędziu możliwe jest kompleksowe zarządzanie wszelkimi kanałami za pomocą pojedynczej platformy. Często zdarza się, że konsumenci korzystają z wielu kanałów sprzedaży, przed ostatecznym podjęciem decyzji o zakupie. Uzyskanie dostępu do dokładnych informacji z każdego z nich umożliwi przeprowadzenie szczegółowej analizy drogi zakupowej i sformułowanie właściwych wniosków na przyszłość. W ten sposób możliwe będzie dokładniejsze dostosowanie kontentu czy też formy przekazu na poszczególnych fazach procesu zakupowego i w ramach każdego z istniejących kanałów zbytu.

Uwagi końcowe

Wprowadzenie nowego narzędzia e-commerce wiąże się z wysokim poziomem ryzyka, przecież niektórzy z nas opierają swoją działalność na nim i jest to jedna z podstawowych form zdobywania kolejnych odbiorców. Dlatego warto starannie dobrać sobie partnera do realizacji wdrożenia. Wybór nie jest łatwy, ale staranność na tym etapie uchroni nas przed stresem i dodatkowymi nakładami finansowymi na późniejszych etapach pracy nad projektem.

https://itcube.pl/uploads/images/strona-glowna/platforma-crm.png

https://www.youtube.com/embed/etpkqTQ2PVA

Autor: Silesian