Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Walka o życie na billboardach

Treść

Hiszpański Kościół przeprowadzi zakrojoną na bardzo szeroką skalę inicjatywę promującą tegoroczny Dzień Życia. Jak donosi dziennik "El Pais", Konferencja Biskupów Hiszpanii przeznaczy 150 tys. euro na wsparcie wielkiej kampanii antyaborcyjnej, która przeprowadzona będzie we wszystkich największych miastach kraju.
Według gazety, aż 13 tys. billboardów o tematyce pro-life, sfinansowanych przez hiszpańskie władze kościelne, zawiśnie w 39 największych miastach kraju. Ponadto Kościół zamierza wydać ok. 6 milionów ulotek i 30 tys. mniejszych plakatów promujących ochronę życia dzieci poczętych. Inicjatywa ta jest związana z Dniem Życia przypadającym 25 marca. Organizowane z tej okazji co roku Marsze dla Życia gromadzą miliony Hiszpanów. W tym roku, jak zaznaczają przedstawiciele Episkopatu, akcja prowadzona jest na dużo szerszą skalę i zdecydowanie bardziej profesjonalnie. Tegorocznym obchodom patronuje hasło: "To moje życie!... Jest w twoich rękach". Na plakatach promujących tę inicjatywę przedstawione jest niemowlę leżące na dłoniach dwóch dorosłych osób. Jak podkreślają biskupi, obecna akcja jest konieczna, aby nagłośnić kwestię praw dzieci poczętych. Jest ona szczególnie konieczna w Hiszpanii, zwłaszcza w kontekście nowego prawa liberalizującego aborcję i dopuszczającego zabijanie dzieci poczętych w niemal każdym przypadku.
Łukasz Sianożęcki
Nasz Dziennik 2010-03-12

Autor: jc