Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Ulotki - jak je wykorzystać w reklamie?

Treść

Ulotka to jedno z najbardziej podstawowych narzędzi promocyjnych. Wykorzystuje się ją od dziesiątek lat – nie zawsze z powodzeniem. Sukces ulotkowej kampanii zależy od kilku czynników. Na co zwrócić uwagę, planując reklamę z wykorzystaniem tego niepozornego medium? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o ulotkach, zanim zlecisz druk.

Ulotka – królowa promocji

Dobrze zaprojektowana, estetyczna i przemyślana ulotka może być doskonałym sposobem na promocje różnego typu biznesów. Często korzystają z nich właściciele restauracji, pubów i klubów, sięgają po nie fryzjerzy i kosmetyczki, przedsiębiorcy prowadzący punkty usługowe i handlowe. Żeby promocja taka miała sens i przyniosła wymierne skutki w postaci większej liczby klientów, powinna być skrupulatnie zaplanowana zarówno pod względem graficznym, jak i tekstowym oraz logistycznym.

Projekt szyty na miarę

Na początek kilka słów o samym projekcie graficznym. Jeśli nie jesteśmy ekspertami – zlećmy to zadanie specjalistom. W dobrych drukarniach internetowych pracują graficy, którzy dzięki znajomości technik i trendów są w stanie przygotować doskonały plan ulotki dopasowanej do konkretnego biznesu czy branży. Inaczej powinna wyglądać ulotka reklamująca prywatną przychodnią, inaczej ta z salonu masażu, a inaczej z lokalnego warzywniaka. Grając kolorami, zdjęciami i głębią specjalista jest w stanie uzyskać najlepszy efekt – taki, który zachęci klienta z danej grupy docelowej. Inna estetyka trafi do nastolatka zakochanego w piłce nożnej, a inna do właścicielki firmy.

Dobra treść broni się sama

Drugą kwestią jest dopasowanie treści do grupy docelowej. Przekaz to, obok estetyki, najważniejsza kwestia przy projektowaniu ulotki. Żeby był spójny, zrozumiały i zachęcający, powinien być stworzony przez specjalistę. Dobrym pomysłem jest zatrudnienie copywritera, który pomoże nam wykreować treści odpowiadające naszej wizji i, jednocześnie, perfekcyjnie dopasowane do grupy targetowej. Innym językiem będziemy mówić do dzieci, innym do seniorów, innym do młodych rodziców. Ekspert będzie wiedział, co napisać i jak to zrobić, by skusić potencjalnych klientów.

Logistyka – kiedy i gdzie?

Kolejny krok do sukcesu – logistyka. Mamy już ulotkę z drukarni internetowej, teraz czas podzielić się nią ze światem. Warto zaplanować to od A do Z – w ten sposób uda nam się trafić do wymarzonej rzeszy potencjalnych klientów. Zastanówmy się, gdzie będziemy rozdawać nasze ulotki i w jakich godzinach. Jeśli chcemy zachęcić studentów – wybierzmy punkt niedaleko akademików, uczelni, ulubionych pubów i klubów. Jeśli w naszej grupie docelowej są seniorzy wybierzmy raczej kawiarnie, okolice sklepów osiedlowych, przychodnie. Rozdawanie ulotek dotyczących rehabilitacji kręgosłupa pod szkołą mija się z celem. Idźmy tam, gdzie chodzą nasi potencjalni klienci. Tylko w ten sposób uda nam się perfekcyjnie wykorzystać siłę tkwiącą w niepozornej ulotce.

Autor: Silesian