Trudna sztuka kreowania liderów
Treść
Lider inicjuje znaczące zmiany. Tworzy nowatorską wizję, wyprzedzając zawsze o krok konkurencję i angażuje szersze grupy do wprowadzania swoich pomysłów w życie. Droga na szczyt branżowego peletonu łatwą nie jest, ale kto nie próbuje, ten nie zasmakuje sukcesu.
Niełatwo jest podbić rynek
Jeśli chcemy docierać do możliwie najszerszej grupy odbiorców przez internet i brylować w rankingu Google nie wystarczy odrobina treści oraz kilka zabiegów polepszających nieco pozycjonowanie strony. Sztuka kreowania liderów branżowych łatwą nie jest, o czym specjaliści w szeregach największych agencji SEO w Polsce przekonali się niejednokrotnie. Jednego są jednak absolutnie pewni: nie ma tu miejsca na żadne sztuczki ani łut szczęścia. Wartość danej marki definiują realne działania i konsekwentnie realizowana strategia. Jeśli aspirujesz do miana lidera, jest kilka zasad, o których warto pamiętać.
Sztuka komunikacji
Nawet, jeśli posiadasz najbardziej przełomową usługę lub rewolucyjny produkt, nikt się o tym nie dowie, jeśli zadbasz o rozgłos lub, w tym przypadku widoczność w sieci. Dlatego pierwszym krokiem do sukcesu będzie umiejętne porozumiewanie się ze swoim odbiorcami i potencjalnymi partnerami. Ma to szczególne znaczenie, jeśli prowadzona działalność ma ambicje na szersze zaistnienie w internecie i czerpanie z tego wymiernych zysków.
Cyberprzestrzeń co roku staje się coraz ciaśniejszym miejscem, gdyż setki tysięcy, a nawet miliony stron o zbliżonej tematyce walczą o uwagę internautów. Z tego powodu nie wystarczy głośno krzyczeć i rozpychać się łokciami na prawo i lewo, bo to tak naprawdę potrafi każdy. Takim sposobem nie zaistniejesz nigdy w pierwszej lidze. Czego potrzebujesz, to sprawnie przeprowadzona komunikacja i dywersyfikacja swoich kanałów – od różnych mediów społecznościowych po zróżnicowany content marketing.
Działania oscylujące wokół współczesnego marketingu w wyszukiwarkach wymagają kompleksowych i krzyżujących się kompetencji. O ile płatne kampanie reklamowe, choćby pokroju Google AdWords, można do pewnego stopnia jeszcze zadbać wewnątrz własnych struktur, tak kompleksową obsługę obecności marki w wyszukiwarce lepiej powierzyć już doświadczonej agencji, która pod jednym dachem gromadzi wszystko, co potrzebne. Nie zapominajmy również o sprawnych działaniach PR, realizowanych w i poza siecią. Idealnym scenariuszem będzie stworzenie pewnej spójnej narracji wokół posiadanej marki.
Wartościowa treść to podstawa
Nawet najszersze kanały informacji nie obronią się, jeśli nie dostarczysz regularnie świeżej, wartościowej treści. Współczesne społeczeństwo cyfrowe prócz rozrywki w Sieci poszukuje również poradników i przydatnej wiedzy, mogącej ułatwić lub objaśnić różne problemy dnia codziennego. Jako aspirant do roli lidera musisz zaoferować takie rozwiązania. Pomoże w tym brand journalism, który określa się, jako kolejny etap we współczesnej komunikacji medialnej. Wywodzi się bezpośrednio z niegdyś bagatelizowanego, a obecnie bardzo istotnego content marketingu na nowo definiującego utarte wzorce z zakresu public relations.
Brand journalism można określić marketingiem przyszłości. Podobnie jak klasyczne działania marketingowe, jest profilowany i kierowany do precyzyjnie określonej grupy klientów – obecnych i przyszłych – staje się realnym narzędziem komunikacji. Łącząc podstawy warsztatu dziennikarskiego i marketingowych strategii, staje się fundamentem do budowania długotrwałych relacji za pomocą kreowania zrozumiałej historii wokół marki. Nie chodzi wyłącznie o tworzenie merytorycznego przekazu, ale jednocześnie stwarzanie emocji pozwalając tak na dłużej przykuć uwagę internautów.
Rozwijaj horyzonty, bądź innowacyjny
Lider powinien nieodzownie kojarzyć się z innowacyjnością. W przypadku, gdy twoja strona nie spełnia ściśle określonych wymagań, to jest małe prawdopodobieństwo, że potencjalni odbiorcy trafią do ciebie. Jeśli naprawdę zamierzasz zaistnieć w sieci, szczególnie w bardzo konkurencyjnej branży, to musisz przygotować się na wielomiesięczną ofensywę poprzedzoną gruntownym audytem i przygotowaniem kompleksowej strategii. To także część poszerzania swoich horyzontów oraz adaptowania zupełnie nowych metod marketingowych, należących do wciąż młodej, dynamicznie rozwijającej się dziedziny. Tym samym dajesz sygnał konkurencji, ale i przede wszystkim informujesz odbiorców o swojej innowacyjności.
Poprzez rozwijanie horyzontów będziemy również rozumieć niestandardowe postrzeganie swojej branży. Szczególnie, gdy konkurencja narzuca większą dynamikę i podjęła stosowne działania dużo wcześniej, może zamiast ścigać się z nimi na prostej, warto rozejrzeć się w innym kierunku, mogącym pozytywnie wpłynąć na odbiór marki?
Współczesne społeczeństwo informatyczne nie cierpi stagnacji – co chwila słyszymy o kolejnych nowinkach, dlatego trzeba trzymać rękę na pulsie. Jednocześnie nigdy nie przyzwyczajaj się do raz obranego kierunku, bowiem to często popełniany błąd. W świecie, gdzie przestrzeń i czas uległy nieprawdopodobnemu skurczeniu, raz wypracowane metody docierania do odbiorców trzeba poddawać nieustannym próbom, wnosząc gruntowne aktualizacje do sposobu naszego myślenia.
Jak pozyskać zaufanie?
Łatwe rozwiązania na dłuższą metę nie przyniosą sukcesu. Zasadniczo każda branża, od budowlanej czy gastronomicznej po technologiczną, rządzi się swoimi własnymi zasadami. Dlatego strategia realizowana w długofalowej perspektywie musi być przygotowana indywidualnie. Podobnie, jak w biznesie, staje się to możliwe przy zastosowaniu transparentnych i dopasowanych do oczekiwań odbiorcy metod. Wyłącznie relacje budowane na solidności, uczciwości i dobrym kontakcie z klientem będą w stanie zagwarantować długotrwały efekt. Są to działania, których samodzielna realizacja jest niemożliwa, więc warto skorzystać w tym zakresie z pomocy specjalistów.
- Jesteśmy zespołem ekspertów, który wyspecjalizował się w jednym. W kreowaniu liderów. Naszych klientów nie interesują półśrodki. Zależy im na jakości, a my im ją zapewniamy, sprawiając, że ewentualna konkurencja zostaje w tyle, zanim w ogóle zorientuje się, że rozpoczęliśmy dla naszym klientów działania poprawiające ich rozpoznawalność w sieci - komentuje pokrótce Łukasz Nawrocki, prezes Enterso.pl, agencji realizującej największe kampanie SEO w Polsce.
Najprostsza, a przy tym jedyna słuszna droga do sukcesu, to po prostu ciężka praca i setki godzin spędzone na testach i analizach. Taką metodę zdecydowanie łatwiej wypracować dużemu zespołowi doświadczonych ekspertów niż niewielkiej drużynie i w tym drzemie siła najlepszych agencji SEO w kraju.
Autor: Silesian