To profanacja świąt
Treść
– To desakralizacja świąt Bożego Narodzenia. To nie może być tolerowane – tak ks. abp Henryk Hoser odniósł się do bożonarodzeniowej kampanii reklamowej w sieci Empik, w której biorą udział satanista Adam „Nergal” Darski i Maria Czubaszek, która otwarcie przyznała się do dokonania dwóch aborcji.
Ksiądz arcybiskup Henryk Hoser SAC w wypowiedzi dla Radia Warszawa i telewizji razem.tv odniósł się do reklamowania bożonarodzeniowej oferty przez kogoś, kto publicznie znieważył Pismo Święte czy propaguje aborcję. – To komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt. Komercyjne eksploatowanie świąt kościelnych, chrześcijańskich jest rzeczą niegodną – podkreśla ks. abp Hoser.
Jak zauważa pasterz diecezji warszawsko-praskiej, taka laicyzacja świąt jest bardzo widoczna na Zachodzie. W Stanach Zjednoczonych przestano wysyłać kartki z pozdrowieniem Merry Christmas, a w zamian za to mówi się: „Szczęśliwych świąt końca roku”. Ksiądz arcybiskup Henryk Hoser zwraca uwagę, że takie sytuacje odzierają święta Bożego Narodzenia z ich sakralnego charakteru. – Jest to bardzo niedobre zjawisko, ponieważ pozbawia święta Bożego Narodzenia jego istotnej treści – podkreśla.
Zmianą cywilizacyjną określa sytuację, z którą mamy do czynienia także w Polsce. – Kiedy już zaraz po święcie Wszystkich Świętych galerie handlowe przekształcają się w celebrowanie na płaszczyźnie bardzo płytkiej świąt Bożego Narodzenia, to jest zmiana cywilizacyjna, na którą winniśmy być wrażliwi i nie przyłączać się do tego typu nurtów – podkreśla ks. abp Hoser.
Ordynariusz warszawsko-praski tłumaczy, że nurty te nie tylko stanowią błąd myślenia. – To jest profanacja świąt, to jest przesłanie uderzające w rodzinę. Tego typu inicjatywy są bardzo niskiego lotu, to desakralizacja świąt Bożego Narodzenia, to nie może być tolerowane, nie powinniśmy tolerować zła – podkreśla ksiądz arcybiskup.
Małgorzata Bochenek
Nasz Dziennik, 14 listopada 2014
Autor: mj