Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Tele2 pod lupą UOKiK

Treść

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) bada, czy spółka Tele2 naruszyła prawo przy zawieraniu umów z klientami na podstawie rozmów telefonicznych – poinformowała Małgorzata Cieloch, szefowa biura prasowego UOKiK. Rzecznik Tele2 twierdzi, że spółka działa zgodnie z prawem.

Cieloch wyjaśniła, że spółka Tele2 wysyłała umowy do klientów, którzy wcześniej w rozmowie telefonicznej z konsultantami spółki nie wyrażali zgody na jej zawarcie. Według Cieloch, spółka udzielała klientom nierzetelne oraz wprowadzające w błąd informacje.

Poinformowała, że Tele2 wysyłało też konsumentom formularze zlecenia preselekcji, czyli wyboru operatora. Potwierdzenie odbioru listu przez klienta było równoznaczne z wyrażeniem przez nich zgody na korzystanie z usług Tele2.

Spółce postawiono zarzut wprowadzania klientów w błąd, ponieważ nie są świadomi tego, że potwierdzenie odbioru listu jest równoznaczne z wyrażeniem przez nich zgody na korzystanie z usług Tele2. Rzecznik prasowy Tele2 Karol Wieczorek powiedział, że działania spółki są zgodne z prawem. Dodał jednak, że spółka jest „otwarta na sugestie Urzędu”.

UOKiK wyjaśnia sprawę od lipca. We wrześniu wszczął postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów przeciwko spółce Tele2.

Po przeprowadzeniu postępowania prezes Urzędu może uznać działania spółki za naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nakazać ich zaniechania. Jeżeli spółka, po uprawomocnieniu się decyzji, nie zastosuje się do postanowień Urzędu, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki – informuje Urząd.
(PAP)
kgr, pszl

"TVP" 2006-10-05

Autor: wa