Przejdź do treści
Przejdź do stopki

TELE2 pod lupą

Treść

Utrudnianie abonentom rezygnacji ze świadczonych usług preselekcji, pobieranie nieuzasadnionych opłat, naruszenie obowiązku udzielania rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji - to zarzuty, jakie postawił spółce TELE2 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszczął on przeciwko operatorowi postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
Podstawą wszczęcia postępowania przeciwko TELE2 były skargi konsumentów zarzucających operatorowi stosowanie praktyk naruszających ich prawa. Zwracając się o interwencję do UOKiK, abonenci TELE2 wskazywali m.in., że nie byli informowani o konieczności powiadomienia Telekomunikacji Polskiej S.A. o rezygnacji z usług preselekcji świadczonych przez operatora. W praktyce skutkowało to tym, że pomimo odstąpienia od umowy z TELE2 połączenia telefoniczne były nadal przez niego wykonywane. Jednocześnie Urząd zakwestionował pobieranie od abonentów opłat za szczegółowy wykaz wykonanych połączeń telefonicznych w przypadku uwzględnienia reklamacji. Poważne wątpliwości wzbudziły również działania TELE2 polegające na ograniczaniu przez operatora praw abonentów do odstąpienia od umowy poprzez ustalanie krótszych terminów rezygnacji ze świadczonych usług niż przewiduje to ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkty niebezpieczne.
W przypadku udowodnienia, że powyższe praktyki stosowane przez TELE2 naruszają zbiorowe interesy konsumentów, UOKiK może nakazać przedsiębiorcy wycofanie się z nich. Natomiast gdyby operator nie zastosował się do prawomocnej decyzji i nie zaprzestał działań naruszających prawo, mogłaby go spotkać kara do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu żądań Urzędu.
RP

Nasz Dziennik Nr 187 (1986)

Autor: DW

Tagi: TELE2