Sutenerstwo wizytówką Śląska
Treść
Zgodę na emisję elektronicznych reklam night clubów w terminalu  lotniska Katowice Pyrzowice (śląskie), przez który przewija się  codziennie kilkanaście tysięcy osób, wydało zarządzające lotniskiem  Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze. Oprócz obrazów stanowiących  turystyczną wizytówkę Śląska podróżujący jeszcze do niedawna mogli  zobaczyć zdjęcia "kobiet w cylindrach". GLK zapewnia, że to... pomyłka, i  reklamy zostały już wycofane. 
Elektroniczne zdjęcia night  clubów pojawiały się na monitorach umieszczonych w hali przylotów.  Przedstawiciele Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza  portem lotniczym Katowice Pyrzowice, przyznają, że w całym pakiecie  reklam ukazujących "zalety regionu Śląska i Zagłębia" pojawiły się pewne  anonse "jakiegoś" night clubu. - Rzeczywiście, wśród filmów  reklamujących Bytom, Tychy, Jurę, zabytkową kopalnię w Tarnowskich  Górach i jakieś centrum krwi, pojawiały się twarze kobiet w cylindrach.  Ale tego już nie ma, zostały już wycofane. Sami zwróciliśmy uwagę, że  było to niestosowne - przekonuje Cezary Orzech, rzecznik prasowy GTL. 
Orzech  nie potrafił jednak wyjaśnić, kiedy reklamy zostały wycofane przez  zarządcę portu. - W momencie, kiedy się zorientowano - stwierdził  enigmatycznie. Nie powiedział też, jak długo się one ukazywały. Przyznał  jednak, że zarządca wydał zgodę na umieszczenie tego typu reklam na  terenie terminalu. - Zarządzający terminalem musiał wiedzieć, że w  pakiecie tych reklam walorów regionu jest jeszcze plansza reklamująca  night club. Reklama jest reklamą, jeżeli nie obraża godności. I to  akurat mieściło się w tych kategoriach. Ale wszyscy doszli do wniosku,  że na lotnisku reklama klubu nocnego jest niepotrzebna - mówi Orzech,  zaznaczając przy tym, że nie była tam eksponowana "żadna golizna". 
Sprawa  niepokoi śląskich radnych. Jak powiedział : "Naszemu Dziennikowi"  Czesław Sobierajski (PiS), pytanie o to, dlaczego na terenie terminalu w  ogóle pojawiła się jakakolwiek reklama nocnych klubów, padnie z jego  strony na najbliższej sesji rady miasta. Problem dostrzegły też władze  województwa. Jak informuje Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowy  Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego, charakter reklam wyświetlanych na  terenie pyrzowickiego lotniska "uderzał w pojęcie estetyki władz  regionu". Marzyńska zapewnia jednocześnie, że już za kilka tygodni  zarówno w hali przylotów, jak i w korytarzu prowadzącym do terminalu  pojawi się całkiem nowa oprawa wizualna. Będą to nie tylko billboardy,  ale też multimedialne prezentacje ukazujące zalety regionu. Dla wielu  osób, które opuszczają samolot, port lotniczy Katowice Pyrzowice to  pierwszy kontakt ze Śląskiem. Urząd deklaruje, iż przeprowadzi "dużą"  akcję promocyjną, ale nie zdradza żadnych szczegółów.
Anna  Ambroziak
Nasz      Dziennik 2010-03-31
Autor: jc
 
                    