Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Rozkręć swój biznes w internecie

Treść

Obecnie strona internetowa jest obowiązkowym narzędziem komunikacji dla każdego przedsiębiorstwa, którego właściciel chce osiągnąć sukces. Interesy prowadzi się głównie w sieci. To właśnie w internecie klienci szukają usług lub interesujących ich produktów. Konkurencja jest jednak wielka. Dlatego sprawdź, jak można rozkręcić biznes w sieci m.in. z pomocą pozycjonowania!

Dwa rodzaje działań marketingowych

Istnieją dwie drogi w wirtualnym świecie, którymi kontrahenci trafiają na daną witrynę, by sprawdzić przygotowaną ofertę. Są to sytuacje, kiedy odbiorca:

  • sam szuka firmy, która może zaspokoić jego potrzeby,
  • to firma podkreśla swoją obecność.

Oba warianty mogą zaistnieć wyłącznie wtedy, gdy zostaną podjęte specjalne działania marketingowe. W pierwszym przypadku niezbędne jest pozycjonowanie stron, a w drugim reklamy. To właśnie dzięki tym działaniom można rozkręcić biznes w internecie, zwiększyć zasięgi, zanotować wyższą sprzedaż.

Pozycjonowanie – co to takiego?

Coraz więcej specjalistów twierdzi, że jest to najważniejszy proces, który pozwala na dotarcie do szerokiego grona klientów w sieci. Stawia on na aktywność internauty (bo to on sam znajduje witrynę, na którą wejdzie). Zadaniem pozycjonowania jest sprawienie, żeby miał on szansę odkrycia właśnie tej konkretnej – promowanej, a zatem proces ten niczego nie narzuca, więc bywa skuteczniejszy niż reklama, do której konsumenci często nastawieni są negatywnie.

Jest to zbiór czynności podejmowanych przez specjalistów, które dążą do tego, by strona stała się widoczna w wyszukiwarce, czyli zajęła miejsce w pierwszej dziesiątce wskazywanych przez nią odnośników będących odpowiedzią na wprowadzane słowa kluczowe.

Lepsza widoczność = większe zasięgi

Zdobycie atrakcyjnego miejsca w Google przyniesie wiele korzyści. Analityka internetowa jednoznacznie wskazuje, że największą liczbę odwiedzin przez użytkowników, czyli potencjalnych klientów, notują witryny znajdujące się w TOP 10. Pozostała strefa jest praktycznie niewidoczna dla internauty. Najlepszą klikalność mają lokaty 1-3. Dlatego zadaniem pozycjonera jest dążenie do osiągnięcia szczytu. Uzyskanie pożądanego efektu stanowi gwarancję znacznego zwiększenia ruchu np. w sklepie online, czyli dotarcia z ofertą do dużej grupy odbiorców.

Widoczność w sieci, jaką zapewnia pozycjonowanie stron, stwarza zatem warunki do tego, by klient mógł wejść na witrynę, co stanowi pierwszy krok do sprzedaży. Chcąc rozwijać swój biznes w sieci, nie powinno się więc pomijać tego procesu.

Firma przestaje być anonimowa

Obecność w Google to również budowanie rozpoznawalności marki, której nazwa dzięki wyświetlaniu przez wyszukiwarkę na wysokiej pozycji, będzie stale zauważana przez użytkowników. Zacznie zatem funkcjonować w świadomości klienta i będzie kojarzona z pewną usługą lub sektorem rynku – przestanie być anonimowa.

Wsparcie reklamą

Korzystając z usług pozycjonowania stron, warto postawić też na reklamę. Istotne jednak, by była ona racjonalna. Przypadkowe komunikaty nie przynoszą sukcesu. Dlatego dobrze jest zlecić spersonalizowaną kampanię PPC. AdWords polega na wyświetlaniu konkretnych produktów osobom potencjalnie zainteresowanym daną ofertą, którzy już np. wyszukiwali informacji o wskazanych artykułach. Zwiększa to szansę na sprzedaż.

Działaj z fachowcami – przebij się przez konkurencję

Rozwinięcie biznesu w świecie www nie jest łatwe ze względu na olbrzymią konkurencję panującą na rynku, a także dużą ilość agencji SEO świadczących swoje usługi. Dlatego należy współpracować wyłącznie z renomowanymi, doświadczonymi specjalistami, którzy mogą pochwalić się wieloma udanymi kampaniami.

Autor: Silesian