Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Rośnie wartość sprzedaży odzieży i obuwia w Polsce

Treść

Na odzież i obuwie Polacy wydadzą 28,3 mld zł w 2006 roku, czyli o 10 proc. więcej niż w poprzednim roku - wynika z raportu firmy analitycznej PMR przesłanego PAP w poniedziałek.

Według szacunków PMR, sprzedaż detalistów specjalizujących się w sprzedaży odzieży i obuwia w 2005 roku wyniosła 25,7 mld zł, co oznacza, że w porównaniu z rokiem 2004 jego wartość praktycznie nie zmieniła się.

Zdaniem analityka PMR, Marcina Szaleńca, wraz ze wzrostem zatrudnienia oraz wynagrodzeń, można się spodziewać zwiększenia wydatków na odzież i obuwie.

W Polsce odzież i obuwie można kupić w prawie 40 tys. sklepów. Rynek jest bardzo rozdrobniony o czym może świadczyć fakt, iż największy gracz pod względem wartości sprzedaży, firma LPP działająca od 1995 roku, posiada w nim zaledwie 2,7 proc. udział.

Jak zauważa PMR, tradycyjne sklepy odzieżowe oraz bazary wciąż są miejscem, gdzie Polacy najczęściej kupują ubrania, ale coraz większe znaczenie mają sieci sklepów. Ich rola będzie rosła, przewiduje PMR.

Naturalną lokalizacją dla sklepów sieci odzieżowych są centra handlowe, te zaś, chociaż dotychczas powstawały prawie wyłącznie w największych aglomeracjach, coraz częściej są budowane w miastach średniej wielkości, zauważa PMR.

PMR, to firma działająca od 10 lat, specjalizująca się w dostarczaniu informacji rynkowych oraz usług firmom zainteresowanym rynkami Europy Środkowo-Wschodniej.

"Gazeta Prawna" 2006-09-26

Autor: wa