Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Rosja ogranicza reklamę aborcji

Treść

Duma Państwowa Federacji Rosyjskiej w trzecim czytaniu ustawy o reklamie przyjęła wczoraj przepisy znacznie ograniczające reklamę aborcji - informuje Radio Watykańskie. Według nowych regulacji, tego typu przekazy nie mogą być adresowane do osób niepełnoletnich. W tych miejscach, gdzie płatne ogłoszenie zachęcające do aborcji będzie mogło się ukazać, musi być opatrzone informacją o zagrożeniu dla zdrowia i życia kobiety, która zdecyduje się na uśmiercenie dziecka.

Według statystyk, w Rosji aborcji dokonuje się co minutę. Zgodnie z danymi Światowej Organizacji Zdrowia, pod względem ich liczby Federacja Rosyjska wyprzedza Stany Zjednoczone ośmiokrotnie, Wielką Brytanię i Francję dziesięciokrotnie, a Holandię dwudziestokrotnie. Blisko 20 proc. wszystkich aborcji jest przeprowadzana na dzieciach nastolatek.
W przekonaniu Tatiany Jakowlewej, wiceszefowej klubu parlamentarnego Jedna Rosja, ma na to wpływ rozpasana reklama i niewiedza na temat skutków aborcji dla zdrowia fizycznego i psychicznego kobiety. Statystyczna Rosjanka poddaje się aborcji dwukrotnie w ciągu życia. U 20 proc. kobiet powoduje ona bezpłodność.
ŁS
Nasz Dziennik 2009-12-12

Autor: wa