Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Promocja wyjazdów biznesowych

Treść

Polska jako atrakcyjne miejsce turystyki biznesowej, kongresowej, organizowania konferencji i podróży motywacyjnych międzynarodowych korporacji oraz stowarzyszeń? Jest taka szansa - zapewnia Polska Organizacja Turystyczna, współorganizator VI konferencji European Site Networking and Education Programme (ESNEP), która od 5 do 8 maja będzie odbywać się w Warszawie.

- Polska Organizacja Turystyczna prowadziła od kilku lat kampanię promocyjną na rzecz zorganizowania dorocznej konferencji edukacyjnej ESNEP w Polsce. Jest to ogromna szansa zarówno dla Warszawy, Mazowsza, jak i dla całego naszego kraju, w tym dla całej branży przedsiębiorców działających w obszarze turystyki motywacyjnej - uważa prezes POT Władysław Majka.
POT wiąże z tym wydarzeniem duże nadzieje. - Według szacunków w oparciu o wyniki z poprzednich lat, w kraju, w którym odbywa się konferencja stowarzyszenia, należy spodziewać się wzrostu przyjazdów w tej dziedzinie od 20 do 40 procent - mówi prezes Majka. POT ocenia, że polska turystyka jest w dobrej kondycji. Utrzymuje się wzrostowa tendencja w turystyce przyjazdowej, w szczególności w turystyce biznesowej. W minionym roku przyjechało do Polski 65 mln cudzoziemców, w tym około 16 mln turystów. Aż 27 proc. ogółu przyjazdów w turystyce stanowiły podróże w celach biznesowych.
Jak zaznacza Majka, dla gospodarki kraju szczególnie ważne są dane dotyczące wydatków poniesionych przez przybyszy. Łączne przychody z tego tytułu w ubiegłym roku wynosiły ponad 7 mld dolarów, z czego ponad 3 mld dolarów to wpływy od turystów. Pozostałe pochodzą od osób przyjeżdżających do Polski na jeden dzień.
Zdaniem Hugo Slimbroucka, prezesa SITE (Society of Incentive and Travel Executives), jeszcze w 2001 r. Polska nie była gotowa do organizowania podróży biznesowych. Jednak od tamtego czasu poczyniono w naszym kraju poważne inwestycje.
Grzegorz Lipka
"Nasz Dziennik" 2007-05-05

Autor: wa