Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Pozycjonowanie stron - Bydgoszcz. Co składa się na SEO lokalne?

Treść

Duży biznes musi walczyć o jak największe zasięgi w internecie. Mniejsze, lokalne firmy, mogą sobie jednak pozwolić na strategię o wiele bardziej precyzyjną, celującą w społeczność danego miasta i jego bezpośrednich okolic. Dotyczy to wszystkich technik marketingu internetowego, a pozycjonowanie stron nie jest w tym zakresie żadnym wyjątkiem. Co więcej, takie podejście do SEO ma swoją nazwę – jest to pozycjonowanie lokalne.

Co to to jest pozycjonowanie lokalne?

Wyobraź sobie, ze prowadzisz firmę, której model biznesowy w większości przypadków będzie wymagał jakiejś formy bezpośredniego kontaktu z klientami. W takim przypadku jest dość oczywistym, że wiele z zapytań, jakie Twoja grupa docelowa będzie wpisywać w wyszukiwarce Google będzie zawierać w sobie nazwę miasta. Fakt ten musi uwzględniać pozycjonowanie. Bydgoszcz, Kraków, Szczecin, czy Poznań – to tylko przykłady miast, jakie zostaną przy tym dopisane do właściwych słów kluczowych. Przykładowo restauracja z miasta Neptuna będzie pozycjonowana głównie na wyrażenia typu „restauracja Gdańsk”, a warsztat ze stolicy Śląska na frazy w rodzaju „mechanik samochodowy Katowice”.

Pozycjonowanie strony warto poprzedzić testami Google Ads

Jeżeli chcesz maksymalnie zwiększyć efektywność prowadzonych przez Ciebie działań SEO, warto poprzedzić je (a później także uzupełniać!) starannie przeprowadzoną kampanią linków sponsorowanych Google Ads. Zauważ słowo „starannie”. Oznacza ono, że uruchomienie kampanii promocyjnej przy zachowaniu domyślnych ustawień może sprawić, że wyniki będą mocno nieprecyzyjne.

Warto więc zadbać o to, aby wszelkie parametry były bardzo dokładnie ustawione, a frazy wybrane do testu wynikały nie tylko z intuicji, lecz również z danych uzyskiwanych z dedykowanych narzędzi służących do podpowiadania słów kluczowych (takich jak Google Planner lub Uber Suggest), czy z „kombajnów” pozwalających przeprowadzanie analizy konkurencji (jak SemStorm oraz Senuto).

Dzięki testowi można ocenić, na których frazach warto skoncentrować się w pierwszej kolejności, a także to, czy na pewno spełniają pokładane w nich nadzieje.

Pozycjonowanie najlepiej zacząć od audytu i optymalizacji strony

To wspólny element wszelkich przemyślanych działań SEO, bez względu na to, czy pozycjonowanie będzie dotyczyć e-commerce’u działającego wyłącznie online, czy lokalnej firmy z Poznania lub Bydgoszczy. W każdym z tych przypadków należy starannie przeanalizować stronę, zarówno pod kątem jej parametrów technicznych i potencjalnych problemów z odczytywaniem strony przez roboty Google, jak i od strony zawartych na stronie treści.

Te ostatnie są o tyle istotne, iż Google coraz mocniej zwraca uwagę na to, czy strony internetowe zawierają treści przydatne internautom oraz na ile odpowiadają one intencjom osób wpisujących dane zapytanie. Z tego ostatniego względu konieczne jest upewnienie się, że strony informacyjne posiadają content informacyjny, natomiast strony sprzedażowe są bogate w treści typowe dla sklepów.

Nie zapomnij o wersji mobilnej

Google już od dawna sygnalizuje webmasterom, że ich strony powinny być dostosowane do wyświetlania ich na urządzeniach mobilnych. Jednocześnie większość internautów częściej korzysta z sieci właśnie na smartfonach, niż na komputerach stacjonarnych. Nic więc dziwnego, ze dla większości biznesów posiadanie strony mobilnej to kwestia kluczowa… Jednak w przypadku biznesów lokalnych jest to jeszcze ważniejsze.

Przyczyna tego stanu rzeczy jest wręcz banalnie prosta – w wielu przypadkach potencjalnymi klientami będą osoby, które będąc poza domem postanowią sprawdzić, czy gdzieś w pobliżu znajdą firmę właśnie z Twojej branży. Nie ma znaczenia, czy będzie to duże miasto, jak Poznań, czy miejscowość poniżej 10 tysięcy mieszkańców. Jeśli Twoja strona nie wyświetli się prawidłowo na ich telefonie – opuszczą ją i zaglądną do konkurencji. A jeszcze bardziej prawdopodobne będzie to, że strona ta w ogóle zostanie zepchnięta w Google na dalekie pozycje, ponieważ w wyszukiwaniu mobilnym promowane są strony dopasowane do małych ekranów. Dopasowane, a więc wyświetlające się i… działające odpowiednio szybko, by nie zniecierpliwić osobę, która być może jest właśnie w ruchu.

Autor: Silesian