Przejdź do treści
Przejdź do stopki

PKP walczy o pasażera

Treść

Po niemal 2-letniej przerwie przywrócone zostało bezpośrednie połączenie kolejowe Warszawa - Moskwa. Od niedzieli pociągiem "Polonez" przygotowanym przez koleje rosyjskie i polskie Intercity trasę między stolicami można przebyć w niecałe 19 godzin. Nowe połączenia PKP zapowiada na okres wakacji.

Międzynarodowy pociąg "Polonez" jest zestawiony ze zmodernizowanych wagonów sypialnych PKP Intercity i kolei rosyjskich. Na odcinku Warszawa Zachodnia - Terespol w składzie pociągu kursować będzie wagon restauracyjny serwujący specjały kuchni polskiej, natomiast na odcinku Brześć - Moskwa włączony będzie wagon restauracyjny serwujący potrawy kuchni rosyjskiej.
Koleje chcą także przyciągnąć osoby udające się na wakacyjny wypoczynek. Letnia oferta PKP dotyczy nowych połączeń głównie do miejscowości nadmorskich. Będzie można dojechać m.in. z Krakowa do Helu i Kołobrzegu, z Wrocławia do Kołobrzegu czy z Lublina do Świnoujścia. Jednocześnie koleje proponują specjalne wakacyjne bilety. Natomiast 1 czerwca, w Dzień Dziecka, dzieci i młodzież do 16. roku życia mogą podróżować tylko na podstawie wykupionej miejscówki.
Przyciągnięcie klientów ma następować przez pewne okresowe oferty i inne działania. Przykładem jest tworzenie przez PKP centrów obsługi klienta dla podróżnych Intercity. Otwarto je już w Warszawie i Poznaniu. Następne jeszcze przed wakacjami ma ruszyć we Wrocławiu, a potem w Szczecinie. Oferta ta nastawiona jest głównie na klientów biznesowych.
W ocenie Andrzeja Wacha, dyrektora generalnego PKP, przed spółką otwierają się nowe możliwości dzięki zbilansowaniu działalności całej grupy PKP. - Chcemy osiągnąć w tym roku ponad 50 mln zł zysku netto - powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity. Sukcesy PKP Intercity to efekt lepszej oferty dla podróżnych, których zaczyna przybywać.
W najbliższym czasie PKP planują dalsze poważne zmiany. Pod koniec sierpnia przewidziane jest złożenie dokumentów w sprawie dofinansowania ze środków UE zakupu nowoczesnych składów, co ma kosztować 2,5 mld zł. Prezes Wach zapowiedział też przeznaczenie prawie 6 mld zł na przebudowę największych dworców kolejowych w Polsce.
Grzegorz Lipka
"Nasz Dziennik" 2007-05-29

Autor: wa

Tagi: pkp