Pieniądze na promocję
Treść
Pięć organizacji wystąpiło do Agencji Rynku Rolnego o sfinansowanie programów promocyjnych i informacyjnych dotyczących żywności. Na ten cel ma być wydana równowartość prawie 15,5 mln euro. Programy promocyjne przedstawiły ARR Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Krajowa Unia Producentów Soków, Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza. Mają one dotyczyć promocji owoców, warzyw i soków, mleka i produktów mlecznych, oleju rzepakowego, wołowiny (w systemie jakości QMP) oraz drobiu. Dzięki tym zabiegom nasi producenci liczą na zwiększenie eksportu swoich wyrobów nie tylko na rynku krajowym, ale również w Czechach, Hiszpanii, na Łotwie, w Niemczech i Rumunii. Łączny budżet programów promocyjnych to równowartość 15,4 mln euro, czyli ponad 61 mln złotych. Przypomnijmy, że pieniądze na fundusze promocji pochodzą ze składek rolników i przetwórców żywności. KL
Nasz Dziennik 2010-12-14
Autor: jc