"Ozon" zniknął z rynku
Treść
Wydawanie tygodnika "Ozon" zostaje wstrzymane do czasu znalezienia nowego inwestora strategicznego. Prowadzone od kilku dni rozmowy w tej sprawie nie powiodły się - poinformował Tomasz Kępiński z "Ozonu".
Spółka Ozon Media, wydawca tygodnika "Ozon", złożyła wczoraj do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości, a wydawanie pisma zostało wstrzymane do czasu znalezienia dla gazety nowego inwestora strategicznego. Prowadzone od kilku dni rozmowy w tej sprawie - jak poinformował Tomasz Kępiński - z grupą polskich inwestorów zainteresowaną przejęciem tytułu zakończyły się fiaskiem, nie doprowadzając do przekazania tytułu na prawach licencji.
O rozwiązaniu spółki Ozon Media zdecydowano 27 lipca. Wówczas poinformowano, że zostanie powołana nowa spółka, w którą zainwestuje grupa polskich inwestorów, a najbliższy numer tygodnika miał być wydany już przez nowego wydawcę.
W kwietniu 2005 r. wyszedł pierwszy numer tygodnika "Ozon". Początkowo osiągał średnią sprzedaż rzędu 70 tys. egzemplarzy przy nakładzie ponad 450 tys. Od lipca 2005 r. sprzedaż spadła do około 25 tys. i stopniowo obniżała się do nieco ponad 20 tys. w I kwartale 2006 r. Na początku tego roku wprowadzono nową strategię wydawniczą. W efekcie średnia sprzedaż tygodnika wyniosła w maju ponad 43 tys., przy nakładzie poniżej 140 tys. egzemplarzy.
PPT, PAP
"Nasz Dziennik" 2006-08-03
Autor: wa