Nagrody przyznane
Treść
Dwunastoletnia Ania Pioterczak z Koczarg Nowych zdobyła Grand Prix XII Ogólnopolskiego Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Będzinie. Ogłoszenie wyników odbyło się w niedzielę podczas koncertu galowego w będzińskim sanktuarium Golgoty Wschodu.
Laureatka festiwalu, choć ma dopiero 12 lat, otrzymała już wiele nagród na przeglądach piosenek dziecięcych i religijnych. Będzińskie jury pod przewodnictwem prof. Marka Rocławskiego z Akademii Muzycznej w Gdańsku było zachwycone wykonaniem kolęd "Gdy śliczna Panna" oraz "Zaśnij dziecino, Boże Dziecię".
Łącznie trzyosobowe jury, w którego skład weszli także prof. Mirosław Knapik i ks. prof. Kazimierz Szymonik, nagrodziło i wyróżniło 50 wykonawców. Wśród dzieci w kategorii solistów nagrodę zdobyła także Anna Pioterczak. W grupie młodzieży zwyciężyła Agnieszka Twardoch z IX Liceum im. C.K. Norwida w Częstochowie, a wśród dorosłych - duet Artur Biniek i Kamil Powrózek z parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Starachowicach.
W kategorii zespołów wokalnych dzieci pierwszej nagrody nie przyznano, natomiast wśród młodzieży zwyciężył zespół wokalny Ad Rem z parafii pw. Bożego Ciała w Jarosławiu, a wśród dorosłych - kwartet wokalny Cantemus z Opola. Wśród scholi dziecięcych za najlepsze uznano Opokę z parafii św. Piotra Apostoła w Wadowicach oraz zespół wokalno-instrumentalny The Light Side z Sulęcińskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji. W kategorii chórów zwyciężyły dwa zespoły: dziecięcy chór Kamerton ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Haczowie i Chór Chłopięco-Męski Cantus z Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
Jak podkreślili organizatorzy imprezy, jest ona największym pod względem uczestników i bogactwa form festiwalem kolędowym w Polsce. W tej edycji był on reprezentowany w 27 ośrodkach eliminacyjnych oraz w jednym na Ukrainie. Połączył w radości muzykowania ponad 17 tys. uczestników. "Nie bez powodu jest on rozpoznawany jako 'wyspa działalności kulturalnej', której istnienie oparto na tradycji i wartościach chrześcijańskich oraz kultywowaniu kultury muzycznej o wysokim poziomie zarówno od strony kompozytorskiej, jak i wykonawczej, stanowiącej formę oporu wobec rozprzestrzeniającej się kultury masowej"
- stwierdzili w komunikacie końcowym członkowie jury.
EI
"Nasz Dziennik" 2006-01-10
Autor: ab