Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Na Litwie i Łotwie

Treść

Około 250 mln USD zamierza w ciągu najbliższych kilku lat zainwestować PKN Orlen w rozwój sieci stacji paliw na Litwie i Łotwie. W każdym z tych krajów firma chce mieć docelowo około 100 własnych stacji - poinformował rzecznik koncernu Dawid Piekarz.

Piekarz zapowiedział, że szczegółowa strategia rozbudowy segmentu detalicznego na Litwie i w innych krajach nadbałtyckich zostanie ogłoszona pod koniec roku. Specyfiką litewskiego rynku jest rozdrobnienie - istnieje sporo pojedynczych stacji, a także sieci złożonych z kilku - kilkunastu obiektów. PKN Orlen chciałby część z nich przejąć lub uczynić je stacjami franczyzowymi. Decyzja o tym, czy Orlen będzie budował sieć także w Estonii, zapadnie dopiero za rok. Dawid Piekarz przypomniał, że estoński rynek jest zdominowany przez skandynawskie koncerny.
W związku z przejęciem rafinerii Możejki, Orlen ma na Litwie 27 stacji pod marką Ventus, co stanowi ok. 3 proc. rynku. Spółka zamierza zrezygnować z obecnej marki, nie jest jednak przesądzone, czy stacje będą działać pod logo Orlenu czy innym. Na Łotwie do tej pory płocki koncern nie ma swoich stacji. Natomiast w Polsce Orlen chce inwestować w unowocześnienie już istniejących stacji, których liczba - około 2 tys. - jednak się nie zmieni. Swój udział w polskim rynku PKN Orlen szacuje na ok. 30 procent.
MB, PAP
"Nasz Dziennik" 2007-10-11

Autor: wa