Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Koniec projektu CPK?

Treść

Prezes Ryanair mówi, że w resorcie infrastruktury usłyszał o porzuceniu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ministerstwo zdążyło zaprzeczyć, ale wciąż nie ma rozstrzygnięcia co do przyszłości inwestycji.

Budowa Centralnego Portu komunikacyjnego była jednym ze sztandarowych projektów rządu Zjednoczonej Prawicy. Teraz powstanie węzła przesiadkowego między Warszawą i Łodzią, który miał zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy, stoi pod znakiem zapytania. Nie ma wciąż oficjalnej decyzji, co dalej z inwestycją.

Pojawiał się za to pomysł, by CPK zastąpić rozwojem Modlina. Na przychylne spojrzenie rządu w tę stronę liczy prezes Ryanair. Jest on przeciwnikiem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. W jednym z wywiadów przekonuje, że prowadził w tej sprawie rozmowy z politykami.

– Wydaje mi się, że nowy rząd ma lepsze i bardziej przyszłościowe podejście w sprawie Modlina. Nie ma też wizji tworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spotkaliśmy się już z wiceministrem infrastruktury i jesteśmy zdania, że zależy mu na rozwoju wszystkich lotnisk w Polsce – podkreślił Michael O’Leary, dyrektor generalny linii lotniczych Ryanair w wypowiedzi dla wnp.pl

Tym informacjom zaprzeczyło Ministerstwo Infrastruktury.

„W związku z publikacjami medialnymi informujemy, że nikt z kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury nie spotkał się z prezesem Ryanair i nie rozmawiał z nim o #CPK” – wskazano w komunikacie.

Tymczasem Spółka CPK poinformowała, że są już wyniki wewnętrznych audytów. Dotyczą one części lotniskowej, kolejowej, marketingowej, finansowej, Programu Dobrowolnych Nabyć, Programu Społeczno–Gospodarczego i z zakresu HR. Dokumenty przekazane zostały do Biura Pełnomocnika ds. CPK. Tam trwa ich analiza.

– Myślę, że należy przeprowadzić audyt tych wyników audytów. #TakDlaCPK – napisał w mediach społecznościowych poseł PiS, Marcin Horała.

Pełnomocnik rządu ds. CPK, Marcin Lasek, przekazał, że w ramach procedury audytów wewnętrznych weryfikowane były dokumenty, umowy i sprawozdania dostarczane przez spółkę. Do tej pory rząd nie zdołał przeprowadzić żadnego audytu zewnętrznego. Firmy, jakie próbował do tego wskazać, w powszechnej opinii nie miały odpowiedniego doświadczenia. Jednocześnie dalej nic nie wiadomo o ekspertyzach, na jakie powoływał się premier, gdy sugerował porzucenie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

 TV Trwam News

źródło: radiomaryja.pl, 4 kwietnia 2024

Autor: dj