Kobiety wybierają pomoc, a nie aborcję
Treść
Obrońcy życia odnieśli zwycięstwo na wyjątkowo nieprzyjaznym terenie. Najnowsze badania pokazują, że dzięki spotom reklamowym w młodzieżowej stacji telewizyjnej MTV liczba aborcji przeprowadzanych w stanie Arizona spadła o ponad 20 procent.
Reklamy wzywające do ochrony życia poczętego zaczęły pojawiać się w tej największej muzycznej stacji w USA wraz z początkiem 2005 roku. Jednak dopiero w ostatnim czasie zaczęto je emitować regularnie. Pomysł prezentowania filmów pro-life w tej stacji zrodził się z inicjatywy diecezji Phoenix. Jednocześnie powołano centrum pomocy dla kobiet w ciąży VirtueMedia, do którego odsyłano w reklamach. Tylko w ciągu miesiąca od wprowadzenia inicjatywy przedstawiciele oddziału VirtueMedia w Atlancie odebrali ponad 2600 telefonów od kobiet proszących o pomoc. Susan Gerdvil, dyrektor pierwszego powołanego oddziału VirtueMedia, uważa, że liczba ta pokazuje, iż reklama nawołująca do ochrony życia, nawet w takiej stacji jak MTV, przynosi pozytywny skutek.
- Nawet z tych regionów USA, które są podatne na proaborcyjną propagandę, odbieramy sygnały, że nasza akcja przynosi pozytywne skutki i pozostaje w zgodności z innymi inicjatywami chroniącymi życie - dodaje Susan Gerdvil.
Medialna akcja przyniosła spadek przeprowadzanych aborcji także w innych stanach. Przedstawiciele VirtueMedia mówią o 12-procentowym spadku zabójstw dzieci w Ohio i 15-procentowym w Karolinie Północnej.
Kampania pro-life prowadzona w najbardziej popularnych stacjach telewizyjnych ma - według zapowiedzi organizatorów - przybrać jeszcze na sile. Nowa seria spotów reklamujących pomoc dla kobiet w ciąży ma ruszyć w MTV już w Święta Bożego Narodzenia.
ŁS
"Nasz Dziennik" 2008-11-26
Autor: wa