Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Jak przekazać historię?

Treść

Wczoraj w Warszawie zakończył się konkurs "Powstanie Warszawskie - 63 Dni Niepodległej Polski", zorganizowany przez Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. - Celem naszego konkursu było przełamanie stereotypu lokalności Powstania Warszawskiego i poglądu na to, że jest to tylko i wyłącznie sprawa warszawiaków, ponieważ jest to ogromnie ważne wydarzenie dla całej historii Narodu Polskiego - powiedział Łukasz Michalski, szef Sekcji Dydaktycznej Muzeum Powstania Warszawskiego.
Konkurs był skierowany do nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w dwóch niezależnych kategoriach: scenariusz lekcji i opis międzyprzedmiotowego projektu edukacyjnego. Za najistotniejsze elementy prac komisja konkursowa uznała stwarzanie okazji do kształtowania postaw patriotyzmu, inspirowanie do refleksji nad rolą Powstania Warszawskiego w historii Polski i Europy, kształtowanie umiejętności formułowania własnych opinii odnośnie do tematyki powstańczej, a także różnorodność i innowacyjność zaproponowanych metod pracy z uczniami. Laureatami pierwszej edycji konkursu zostali Lilia Szczepaniak z Torunia, Aleksandra Pepińska z Poznania, Paweł Hadrych z Krotoszyna oraz Anna Kurzeja-Pluta i Inga Rusin z Gniezna. Organizatorzy konkursu zapowiedzieli następną edycję.
Magdalena M. Stawarska

"Nasz Dziennik" 2005-10-19

Autor: ab