Jak promować swój biznes w sieci za pomocą live wideo?
Treść
Transmisje online z konferencji branżowych, zawodów sportowych, koncertów, spotkań z artystami, celebrytami, które oglądać możemy przez Internet to dla wielu z nas powszechność. Mało kto pamięta, że jeszcze 3 lata temu streaming w sieci prowadziła w zasadzie garstka firm, najwięksi gracze lub najwięksi entuzjaści tej technologii. Skąd tak duża zmiana i to niemal z roku na rok? Jak można wykorzystać wideo transmitowane na żywo do promocji własnej działalności lub do celów zarobkowych?
Zamierzchła przeszłość
Mimo, że pierwsze firmy w branży live streamingu w naszym kraju zaczynały swoją działalność zaraz po 2000 roku, to nasz rodzimy rynek transmisji online do 2016 roku był raczej rozumiany w kategorii głębokiej niszy rynkowej. Z live streamingu korzystały przede wszystkim duże korporacje, które to wykorzystywały live wideo głównie do celów promocyjnych / marketingowych. Niska popularność transmisji online wśród odbiorców powodowała, że niewiele podmiotów decydowało się na ten krok. Przeważały transmisje dużych festiwali muzycznych, jak i wydarzeń branżowych.
Zwrot o 180%
Wszystko zmienił rok 2016, kiedy to YouTube i Facebook ogłosiły, że oddają technologię do transmisji online indywidualnym użytkownikom Internetu. Wieść ta nie poprawiła nastojów firmom działającym na polskim rynku streamingu. Obawiano się bowiem, że popularyzacja technologii odbije się raczej negatywnie na rentowności tych biznesów. Szybko okazało się jednak, że obawy te były zupełne nieuzasadnione. Użytkownicy, którzy otrzymali możliwość tworzenia własnych live streamów przyczynili się bowiem do popularyzacji tej technologii. Widzowie przenieśli się sprzed telewizorów na ekrany komputerów, tabletów i telefonów. Dziś prognoza rynku live streamingu w USA na 2021 rok opiewa na około 70 mld dolarów.
Dlaczego warto inwestować w live streaming?
Okazuje się, że:
- 63% użytkowników Internetu w wieku 18-34 lat regularnie ogląda transmisje live w sieci
- 80% oglądających transmisje online twierdzi, że woli oglądać wideo niż czytać teksty na blogach
- 45% widzów transmisji live deklaruje, że chętnie zapłaci za możliwość obejrzenia transmisji z koncertu ulubionego artysty lub meczu ulubionej drużyny
Źródło: https://livestream.com/blog/62-must-know-stats-live-video-streaming
Niemal połowa widzów transmisji online jest zatem w stanie płacić za możliwość obejrzenia materiału wideo, który ich interesuje.
Jak wykorzystać live streaming?
#1 Rozrywka
Branża rozrywkowa wydaje się pozostawiać wiele przestrzeni dla możliwości organizacji transmisji online. Organizujesz lokalne wydarzenie branżowe, kulturalne lub muzyczne? Pamiętaj, że zawsze pozostaje niezagospodarowana grupa potencjalnych widzów, którzy z różnych powodów nie mogą stawić się na nie osobiście. Dal tych właśnie osób transmisje online wydają się strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza jeśli event cieszy się dużą popularnością. Transmisje online dają też każdemu z nas szansę na względnie niskobudżetową produkcję własnych programów telewizyjnych na żywo w Internecie.
#2 Gaming
Jesteś graczem, spędzasz każdą wolną chwilę nad ulubioną grą? Nowe edycje flagowych tytułów nie dają ci spać po nocach? A może jesteś producentem gier komputerowch i lubisz dzielić się swoim doświadczeniami z innymi. Dzięki live streamingowi w sieci możesz np. organizować na żywo premierowe pokazy wideo nowych gier.
#3 Fitness
Jesteś trenerem personalnym? Chciałabyś mieć więcej klientów, jednak Twój grafik jest już wypełniony po brzegi? Transmituj sesje treningowe w Internecie, dotrzyj do wszystkich, którzy z różnych powodów mogą ćwiczyć jedynie w domu. Przygotuj pakiety treningowe dla osób o różnym stopniu zaawansowania i skaluj zyski ze swoich treningów prowadząc je równolegle z dziesiątkami widzów.
#4 Edukacja
Transmisje online z najpopularniejszych wydarzeń naukowych to dziś realizacje przyciągające przed ekrany komputerów tysiące osób nie tylko z naszego kraju, ale i ze świata. Transmisje na żywo operacji chirurgicznych śledzą dziś setki specjalistów rządnych wiedzy medycznej.
To tylko niektóre z już podejmowanych pomysłów na realizację transmisji online.
Autor: https://streamonline.pl/
Autor: streamonline.pl