Google Shopping - dlaczego warto
Treść
Google Shopping, czyli zakupy Google to szeroko stosowane rozwiązanie reklamowe dla branży e-commerce. Stosują je zarówno wielkie, jak i małe sklepy detaliczne. Można przyjąć,że składa się z dwóch, odrębnych elementów. Cześć darmowa to porównywarki i wyszukiwarki produktów. Druga część to reklama produktów powiązanych z kontem Adwords, mająca postać listy produktów ze zdjęciem, ceną i nazwą. Kliknięcie w nią przenosi bezpośrednio do danego produktu.
Jak działa Google Shopping?
Reklama ukazana w formie graficznej jest bardziej atrakcyjna dla klienta. Nie musi on wchodzić na stronę i poszukiwać produktu, tylko ogląda go z poziomu wyszukiwarki. Wyświetlana nad listą wyników wyszukiwania, przyciąga wzrok. Jest to bardzo prosty sposób na zrobienie zakupów bez przeglądania wielu stron z produktami. Wystarczy kliknąć, wejść na stronę i można kupić dany artykuł. Aby korzystać z tej formy reklamy, trzeba posiadać sklep internetowy. Konieczne jest połączenie konta Google AdWords z kontem Google Merchant Center. Listę produktów, które chcemy reklamować, wraz z atrybutami wysyłamy do Google Merchant Center. Reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę i wejście na stronę. Konfiguracja usługi Google Shopping jest trudna dla laika, dlatego lepiej powierzyć to zadanie firmie zajmującej się reklamą i pozycjonowaniem. W www.internetum.com zajmą się nie tylko ustawieniem technicznym reklamy, ale także strategią. Jest ona niezbędna, by reklama przyniosła spodziewane efekty.
Jak przeprowadzić kampanię Google Shopping?
Kampania reklamowa Google Shopping może być prowadzona dla różnych produktów i w różnych lokalizacjach. Na każdą kampanię można przeznaczyć inny budżet. Stawki za kliknięcie mają wpływ na to, które reklamy są wyświetlane w wyszukiwarce. Dlatego należy zacząć od strategii. Konieczne jest ustalenie budżetu i przygotowanie listy produktów, które mają być reklamowane. Zdjęcia muszą być wysokiej jakości, odpowiedniej wielkości i prawidłowo opisane. Uwagi wymagają atrybuty, zarówno wymagane, jak i zalecane. Aby wyróżnić się pośród innych sprzedawców, warto rozważyć promocję lub bonusy dla klienta. Na tle innych produktów ten z promocją będzie się wyróżniał i wzbudzał zainteresowanie. Produkty należy podzielić na kategorie i ustalić słowa kluczowe.
Skuteczność i korzyści Google Shopping
Zakupy Google to bardzo skuteczna metoda reklamy. Reklama może być wyświetlana w wynikach wyszukiwarek, mediach społecznościowych i innych lokalizacjach. Krótki czas dotarcia klienta z wyszukiwarki do poszukiwanego produktu zwiększa szanse na dokonanie transakcji. Reklamy wyświetlane są osobom nimi zainteresowanym, dlatego jakość ruchu na stornie jest wyższa. Płaci się za kliknięcie przez potencjalnych klientów, a nie przypadkowe osoby. Dzięki Google AdWords można wygenerować raport skuteczności w ciągu każdej godziny. Lista remarketingowa pozwala na wyświetlanie reklamy osobom, które oglądały produkt lecz nie sfinalizowały transakcji. Ma to na celu zachęcenie ich do powrotu do sklepu. Prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa to gwarancja zadowolenia z jej wyników. Niskie koszty i zwiększona liczba klientów sprawiają, że ten kanał reklamy cieszy się coraz większą popularnością.
Autor: Silesian
Tagi: Google Shopping