Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Google Analytics - co to takiego? Jak wdrożyć we własnej witrynie? Jakie zapewnia korzyści?

Treść

Żeby móc efektywnie prowadzić swój biznes internetowy, powinniśmy korzystać z intuicyjnych narzędzi. Jednym z nich jest Google Analytics. Co to takiego? Jak zaimplementować go na własną stronę? Jakie zapewnia plusy?

Google Analytics - dlaczego warto poznać lepiej to narzędzie analityczne?

Prowadząc własną stroną internetową, niezależnie, czy w celach prywatnych, czy biznesowych, chcemy wiedzieć, jaką cieszy się popularnością. Najbardziej miarodajne statystyki w tym zakresie dostarcza Google Analytics, czyli specjalistyczne narzędzie analityczne technologicznego giganta Google. Dzięki generowanym raportom, wiemy, jak poprawić działanie strony. Zdecydowanie warto lepiej poznać Google Analytics, by dowiedzieć się o aktywności użytkowników, ich ilości na stronie, najchętniej wybieranych treściach itp.

Google Analytics - jak to działa?

Najważniejszym zadaniem Google Analytics jest przesyłanie kluczowych informacji na temat strony internetowej - jej funkcjonowania, ruchu, jaki się na niej odbywa, interakcji użytkowników. Żeby było to możliwe, twórcy narzędzia zaprojektowali specjalny kod śledzący GATC, który skupia się na wykorzystaniu języka znaczników Java Script. Gdy użytkownik wejdzie na stronę, kod się uaktywnia, pobierając o nim istotne dane i przesyła je do Google Analytics.

Jak zacząć działać?

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że warto mieć dostęp do Google Analytics, szczególnie że stworzenie konta, by zacząć działać, jest niezwykle proste, zajmuje kilka minut. To łatwe nawet dla totalnie początkujących użytkowników.

Oczywiście zaczynamy od strony Google Analytics, gdzie klikamy w przycisk “Zarejestruj”. Gdy już to zrobimy, możemy kliknąć w kolejny przycisk: “Zacznij korzystać z Google Analytics”. W dalszym kroku zostaniemy poproszeni o to, by wypełnić podstawowe danej na temat naszej witryny internetowej i zaakceptować warunki. Teraz już możemy kliknąć w przycisk “Utwórz nowe konto”, dzięki czemu zostaniemy przekierowani do miejsca, w którym pobierzemy kod śledzący GATC. Trzeba go skopiować i wkleić do wszystkich podstron naszego serwisu za tagiem </head>. Zapisujemy i czekamy do 24 godzin, aż śledzenie zacznie działać.

Filtrowanie danych - nie można o tym zapomnieć!

Ale żeby uzyskać wyniki, na jakich nam szczególnie zależy, powinniśmy zatroszczyć się o konfigurację odpowiednich filtrów. Dzięki nim rozdzielimy ruch pojawiający się na stronie, uporządkujemy go wedle własnych potrzeb. Dane będą dokładne i wartościowe, oddając w pełni najważniejsze aspekty działania witryny. Pamiętajmy, że Google Analytics to potężne narzędzie dostarczające ogrom informacji, lecz nie sztuką jest ich pozyskiwanie, ale to, by odpowiednio je segregować, co zwiększa skuteczność działania. Mimo że Google Analytics jest w stanie sprawdzić każdy ruch na stronie, to nie wszystkie dane przysłużą się do zwiększenia użyteczności. Co gorsza, ich nadmiar może być przytłaczający, dlatego tak ważne jest filtrowanie.

Segmentacja zapewnia dużo korzyści

Równie istotna jest właściwa segmentacja, bo bardzo pozytywnie wpływa na analizę danych internetowych i wszystkich użytkowników. Polega na tym, by podzielić użytkowników strony na mniejsze grupy, co ułatwia analizę danych, zapewniając skuteczniejsze działania. Można stworzyć podstawowe i zaawansowane segmenty, wszystko tak naprawdę zależy od tego, co chcemy osiągnąć.

Google Analytics to prawdziwa skarbnica danych, które dostarczane są na bieżąco, by móc je wykorzystać jak najefektywniej. To prawdziwa wartość dla każdego, kto chce ulepszyć działanie swojej witryny, sprawić, by klienci jeszcze chętniej ją odwiedzali. Wspomniane w artykule zagadnienia stanowią ledwie wycinek możliwości, jakie zapewnia Google Analytics.

Autor: Silesian