Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Dwa razy więcej inspektorów

Treść

Kierowcy mieli nieaktualne badania lekarskie, przekraczany był też dopuszczalny czas pracy - takie zarzuty ma Inspekcja Transportu Drogowego wobec firmy Polonia Transport z Zamościa. Jej autokar uczestniczył w tragicznym zdarzeniu drogowym we Francji 8 sierpnia br., kiedy to zginęły trzy osoby. Tymczasem przedsiębiorcy z branży transportowej poskarżyli się do ministra transportu na Inspekcję i jej szefa Pawła Usidusa, że wysuwa wobec nich absurdalne oskarżenia.

"W szczególności bulwersujące nasze środowisko były wypowiedzi, gdzie padły słowa haniebne, w tym nieznajdującego żadnego wytłumaczenia, określenia przewoźników i kierowców mianem 'terrorystów drogowych'. To nie pierwsza tak kuriozalna wypowiedź Pana Usidusa, który stawiał diagnozy przyczyn wypadków, z udziałem np. polskich autokarów, niemające wiele wspólnego z rzeczywistością. W tych działaniach widać brak profesjonalizmu, który został zastąpiony chęcią bycia gwiazdą medialną" - czytamy w liście otwartym przedsiębiorców do ministra Polaczka.
Właściciele firm posunęli się w swoim piśmie jeszcze dalej i zagrozili, że jeśli "oszczerstwa będą czynione w takiej formie i w takim tonie" to ze strony środowiska transportowego nie będzie na to przyzwolenia. "Jesteśmy na tyle zdeterminowani, aby podjąć zdecydowane daleko idące działania w tym zakresie" - oświadczyli.
Paweł Usidus nie zamierza ustąpić. Główny inspektor transportu drogowego oświadczył, że bezpieczeństwo na drogach, ochrona życia i zdrowia kierowców i pasażerów jest dobrem najwyższym i jakiekolwiek próby zastraszenia inspektorów nie zatrzymają działań Inspekcji. Co więcej, ITD ma być jeszcze skuteczniejsza. - Sejm na ostatnim posiedzeniu znowelizował ustawę o transporcie drogowym i liczba inspektorów drogowych wzrośnie dwukrotnie. W tym momencie na polskich drogach pracuje ich około 300 - mówi Alvin Piotr Gajadhur, rzecznik prasowy ITD. Dodaje, że wkrótce ukażą się w mediach ogłoszenia o naborze kandydatów do tej pracy. Po przejściu odpowiednich szkoleń nowi inspektorzy pojawia się na drogach w połowie 2008 roku. - Będzie więcej inspektorów także na drogach powiatowych, gdzie często przez te drogi przejeżdża dużo ciężarówek omijających celowo kontrole prowadzone na drogach krajowych - zapewnia Alvin Gajadhur.
Izabela Borańska

"Nasz Dziennik" 2007-09-28

Autor: ab