Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Czytelna informacja prasowa - X zasad tworzenia

Treść

Informacja prasowa jest jednym z najczęściej stosowanych narzędzi w działaniach PR. Oznacza ona nic innego jak informację dotyczącą funkcjonowania danej firmy. Może poruszać rozmaitą tematykę, np. innowacyjnego produktu wprowadzanego na rynek czy też organizowanej imprezy. Jak zatem napisać czytelną informację prasową?

W poniższym artykule znajdziesz wskazówki, które warto wykorzystać podczas przygotowywania swojej notatki.

Jakie elementy powinna zawierać informacja prasowa?

Kluczową kwestią, którą warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia informacji prasowej, jest jej właściwa struktura. Informacja prasowa na Harbingers.io  z pewnością powinna mieć tytuł, lead, rozwinięcie, wątki poboczne oraz dane kontaktowe.

To, co decyduje o tym, czy nasza notka zostanie przeczytana przez dziennikarza, jest chwytliwy tytuł. W przeciwnym wypadku może ona umknąć jego uwadze. Ważne, by nie był zbyt długi – optymalna długość to 70-80 znaków.

To, co powinno wyróżniać ten rodzaj tekstów to ciekawy i interesujący lead, który zachęci do zapoznania się z dalszą treścią naszej notki. Powinien jednak zawierać wszystkie ważne informacje. Kolejną częścią jest rozwinięcie, w którym muszą znaleźć się wszelkie szczegóły związane z naszym tematem. Umieszczając cytaty i źródła, możemy zwiększyć wiarygodność przekazywanych treści.

Wątki poboczne mogą zawierać wszystkie informacje, które mają mniejsze znaczenie niż temat główny. Można tu dopisać wszystko to, co może być pomocne w uzyskaniu pełnej wiedzy przez odbiorcę tekstu. Na samym końcu powinny znaleźć się notka o firmie oraz dane kontaktowe, takie jak numer telefonu lub adres e-mail.

Jak pisać informację prasową? – praktyczne porady

Korzystając z doświadczenia, które posiada agencja marketingu internetowego Harbingers , możemy stworzyć kilka zasad, którymi warto się kierować w trakcie tworzenia tekstu. Jedna z nich mówi, że notka prasowa powinna być krótka i zwięzła. Wystarczająca może być strona A4, na której zmieścimy wszystkie niezbędne informacje.

Pisząc informacje dla prasy, warto pamiętać, że przede wszystkim musi być ona konkretna i merytoryczna. Nie jest to rodzaj tekstu, w którym możemy odnosić się do emocji czy też zachwalać dany produkt lub usługę. Notka powinna skupiać się na najważniejszych informacjach i faktach.

Ważna zasada mówi o tym, żeby przed wysłaniem tekstu, przeprowadzić jego dokładną korektę. Każdy ewentualny błąd może sprawić, że zostaniemy źle odebrani. Warto przeanalizować tekst pod kątem stylistyki, ortografii oraz interpunkcji. Można poprosić o pomoc osobę postronną, która po przeczytaniu naszego tekstu, wskaże ewentualne błędy.

O czym jeszcze warto pamiętać podczas pisania informacji prasowej?

Kolejną ważną kwestią techniczną, jest format, w którym wysyłamy informację prasową. Otóż plik powinien być zapisany w formacie .doc lub .rtf – musimy wystrzegać się formatu .pdf, który nie cieszy się dużą popularnością wśród dziennikarzy. Pozbawia on możliwości edycji tekstu, która czasem jest niezbędna. Należy uważać także na format .odt, którego odtworzenie na innym sprzęcie niż laptop, może być niemożliwe.

Aby urozmaicić nasz tekst i sprawić, by nie był on suchym komunikatem, warto jest dodać odpowiednią grafikę. Może to być wykres lub infografika, która sprawi, że informacje zawarte w tekście zostaną w pamięci na dłużej. Tekst wzbogacony o grafikę jest bardziej przejrzysty i łatwiejszy do przeczytania.

Autor: Silesian