Certyfikaty SSL - komu zalecane?
Treść
Jeszcze całkiem niedawno na certyfikat SSL chętne były wyłącznie te firmy, które kładły wyraźny nacisk na bezpieczeństwo w sieci. Nierzadko chodziło głównie o prężnie działające, wielkie instytucje prowadzące obszerne bazy danych. Niemniej jednak sytuacja uległa przeobrażeniu w 2017 roku, ponieważ to właśnie wówczas Google wypuściło komunikaty oraz doszło do zasadniczych modyfikacji w przeglądarkach sieciowych, na których zaczęto wyświetlać charakterystyczne oznaczenia sygnalizujące wchodzącym na nią internautom, że dany serwis jest niezabezpieczony.
Nieuzasadniony wymył czy zdrowy rozsądek?
Początkowo wydawało się, że żądanie szyfrowania danych a więc inwestowania przez właścicieli strony internetowej w certyfikaty SSL jak te od Linuxpl.com czy innych znanych marek to gruba przesada i niepotrzebne sianie paniki wśród użytkowników sieci, że korzystając z nieszyfrowanego serwisu będą narażeni na wykradnięcie danych osobowych. Wraz z biegiem czasu jednakże systematycznie przybywać zaczęło klientów firm proponujących omawiane tu formy zabezpieczeń SSL, którzy czasem przezornie, a czasem po prostu ze względu na panującą na to modę, decydowali się wykupić optymalny dla nich wariant certyfikatu. W konsekwencji tego, dziś strona z szyfrowaniem przesyłu danych to w zasadzie standard. Raczej mniej wydaje się być serwisów, które takim zabezpieczeniem nie są objęte, aniżeli tych, które je posiadają. Co więcej, usługodawcy proponujący certyfikaty SSL typu wspomniana już wyżej marka Linuxpl.com prezentują bardzo atrakcyjne promocje, więc z perspektywy właściciela chcącego ochronić swą witrynę przed niepożądanym atakiem hackerskim i wypływem danych wcale nie jest to potężny wydatek. Nie dziwi, że wzrosło zainteresowanie certyfikatami SSL, ponieważ coraz częściej przerzucamy się na realizowanie rozmaitych spraw online – kupno biletu na autobus czy samolot, zarejestrowanie się do lekarza, wykonanie przelewu itd.
SSL a SEO
Od paru ostatnich lat- zarówno przeglądarki internetowe typu Firefox czy Chrome, jak także Google -przykładają ogromną wagę do zabezpieczeń związanych z szyfrowaniem danych. Jeżeli strona posiada omawianą tu formę ochrony w postaci SSL, jak najbardziej działa to na jej korzyść. Przyczynia się to w dość szybkim czasie do zwiększenia konwersji, ale też i poprawy wyników pozycjonowania. Chronione witryny mają po prostu wyższe pozycje w rankingach Google, więc chęć trafienia do grona potencjalnej grupy targetowej niejako wymusza inwestycję w certyfikat SSL.
Autor: Silesian
Tagi: Certyfikaty SSL