Przejdź do treści
Przejdź do stopki

700 mln euro dla transportu morskiego

Treść

Rząd przyjął Program Wieloletni na lata 2008-2013 pod nazwą "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" oraz uchwałę w sprawie strategii rozwoju portów morskich do 2015 roku. Ministerstwo Gospodarki Morskiej prognozuje, że do 2015 r. w największych polskich portach zmniejszy się znacząco przeładunek węgla i rud żelaza, natomiast zwiększy się przeładunek drobnicy (m.in. towarów wysoko przetworzonych), a także zboża, ropy naftowej i gazu. Wzrośnie również ruch pasażerski.

Planowana w latach 2008-2013 budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską ma przyczynić się do lepszego rozwoju transportu wodnego oraz turystyki i rekreacji nadwodnej we wschodniej oraz północno-wschodniej Polsce. Regiony te będą korzystać z otwarcia Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie, co umożliwi m.in. eksport płodów rolnych i wymianę towarową. Rząd na budowę tej drogi wodnej przeznaczy z budżetu państwa 417 200 tys. złotych. Przed rozpoczęciem budowy zostanie przygotowana bardzo szczegółowa ocena oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Chodzi o to, aby zminimalizować straty w środowisku przyrodniczym. Budowę nadzorować ma minister gospodarki morskiej, zaś koordynacją prac zajmie się Urząd Morski w Gdyni. Na rozwój transportu morskiego zaplanowano przeznaczyć ponad 700 mln euro.
Rozwój infrastruktury portowej oraz oferty usługowej, a także poprawa współdziałania administracji, podmiotów zarządzających oraz użytkowników portów to najważniejsze założenia przyjętej strategii.
IB
"Nasz Dziennik" 2007-11-14

Autor: wa