Przejdź do treści
Przejdź do stopki

6 rzeczy, o których warto pamiętać tworząc content

Treść

Dobry content ma sprzyjać nie tylko SEO, ale powinien służyć też użytkownikowi.
Tworząc treści warto więc pamiętać o kilku rzeczach, które pomogą Ci w osiągnięciu upragnionych rezultatów. Aby ułatwić Ci nieco zadanie i pozycjonowanie stron, poniżej zebraliśmy kilka cennych wskazówek.
Zaczynamy!
Content marketing - co warto mieć na uwadze?
1. Pokaż, że znasz się na rzeczy

Twórz treści najwyżej jakości - pisz tak, aby użytkownicy chcieli czytać. Wykorzystaj nadarzającą się okazję i pokaż jak dużą masz wiedzę na temat branży. Buduj zaufanie i spraw, że będziesz postrzegany jako prawdziwy ekspert w swoim fachu.
Content, który tworzysz, jest odzwierciedleniem Ciebie i Twoich produktów, dlatego tak ważne jest byś zadbał o swój dobry wizerunek.
2. Bądź unikalny
Chyba nie musimy powtarzać, jak ważne dla robotów Google są unikatowe treści. Oczywiście, tworząc content należy pamiętać o tym, że ma on służyć przede wszystkim użytkownikom, ale nie można zapominać też o innej ważnej rzeczy…
Duplikacja treści może znacznie utrudnić proces pozycjonowania i ograniczyć widoczność witryny w wyszukiwarce. A nie o to nam chodzi, prawda?
3. Zadbaj o odpowiednią długość treści
Istnieje przekonanie, że najlepsze rezultaty przynosi content, który nie przekracza 500 słów. Wiadomo, wpis wpisowi nie równy - dlatego w tym przypadku dopasuj długość treści do rodzaju contentu i miejsca jego publikacji. My natomiast ze swojej strony radzimy by długość ta nie przekraczała ilości 1600 słów ;)
Kolejna rzecz - jeden paragraf tekstu nie powinien przekraczać 6 wierszy. Dlaczego? Jeżeli oferujesz odbiorcom bloki tekstu, to nie łudź się, że od początku do końca przeczytają je ze skupieniem.
Co więcej, mogą po prostu zrezygnować z Twojej witryny. Dlatego zadbaj o to by ułożyć tekst w czysty i przejrzysty sposób. Dzięki temu sprawisz, że jego czytanie będzie przyjemnością, a nie katorgą.
4. Nie zapominaj o nagłówku
Chcesz zwrócić uwagę użytkownika na Twój wpis? Zaserwuj mu atrakcyjny nagłówek! Nagłówek to element, który w przeciągu kilku sekund może przyciągnąć (lub definitywnie odrzucić) potencjalnego odbiorcę naszych treści. Dlatego tak ważnym jest byś zadbał o jego wygląd.
O czym warto pamiętać podczas tworzenia nagłówków? Poniżej kilka elementów godnych zanotowania ;-)
1. Chwytliwe (i niezbyt długie!) hasła
2. Stopniowanie przymiotników (używaj przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym)
    “Najlepsze sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-commerce.”
3. Liczebniki
    “5 najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w e-commerce.”
4. Zapytania (pokaż, że znasz na nie odpowiedzi i udzielisz ich we wpisie)
    “Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Poznaj rady ekspertów (nazwa firmy).”
5. Sięgnij po CTA
Jesteśmy pewni, że wertując kolejne strony internetowe musiałeś spotkać się z wyrażeniami takimi jak:
    “Zamów teraz”,
    “Skorzystaj z rabatu”,
    “Zapisz się do newslettera” etc.
CTA (Call to Action), inaczej wezwanie do działania, to element, który może okazać się strzałem w dziesiątkę, jeżeli chodzi o zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Warto mieć na uwadze też to, że umieszczenie takiego przycisku na stronie internetowej może w znacznym stopniu podwyższyć stopę konwersji.
Zamieszczając (odpowiednio dobrane!) CTA w treściach na swojej stronie, możesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - dostarczasz odbiorcy wartościowe i merytoryczne treści, a jednocześnie tworzysz komunikaty, które mogą naprawdę pomóc Ci w zwiększeniu zysku.


6. Zaplanuj publikacje
Zacznij od strategii - dokładnie przemyśl co i gdzie chcesz publikować. Planuj swoje posty z wyprzedzeniem i konsekwentnie dziel się nimi z użytkownikami - przyzwyczaj ich do siebie! Regularność to w tym przypadku podstawa.
Warto też zorientować się, jakie pory dnia sprzyjają publikacji treści. Istnieje do tego masa narzędzi, które dokładnie wskażą Ci czas, w którym Twoja treść może osiągnąć najwyższą efektywność na danej platformie. Brzmi nieźle, prawda?
Nie ma na co czekać, czas zacząć testować! ;-)

Autor: Silesian