33 godziny reklam wyborczych
Treść
Od poniedziałku w telewizji zobaczymy spoty komitetów wyborczych partii startujących w tegorocznych wyborach. W ramach nieodpłatnych emisji TVP pokaże łącznie 33 godziny tego typu programów.
Kolejność emisji programów wyborczych została ustalona dzięki losowaniu. Prawo do emisji mają tylko te komitety, które zarejestrowały listy wyborcze w ponad 50 proc. okręgów wyborczych. W wyborach do Sejmu wśród nich znalazły się komitety wyborcze: LiD, LPR, PiS, PO, PPP, PSL i Samoobrony. Natomiast w wyborach do Senatu zaprezentują się tylko 4 komitety: LiD, PiS, PO i PSL.
Oprócz bezpłatnych spotów komitetów wyborczych TVP będzie emitować programy własne związane z tematyką wyborczą. Na antenie TVP Info (dotychczasowa TVP 3) codziennie będzie emitowany cykl dyskusji z udziałem liderów partii pt. "Wybory 2007 - Debata", spotkania poszczególnych liderów w programie pt. "Jeden na jednego". Na antenie TVP 1 problematyki wyborczej będą dotyczyły programy "Forum" oraz "Autografy".
Natomiast już od dziś TVP 3 zostanie przekształcona w TVP Info. Od tego dnia oprócz zmienionego logo stacji, scenografii na widzów będzie czekać nowy układ ramówki.
Telewizja na tydzień przed wyborami planuje również prowadzić akcję promocyjną zachęcającą Polaków do wzięcia udziału w wyborach. Jak powiedziała Alina Lempa, niedawne badania pokazały, że ponad 20 proc. wyborców nie jest przekonanych, czy weźmie udział w wyborach. - Do nich chcemy dotrzeć - powiedziała wicedyrektor biura programowego TVP. W piątek przed nastaniem ciszy wyborczej na antenie programu pierwszego planowana jest debata podsumowująca całą kampanię.
Grzegorz Lipka
"Nasz Dziennik" 2007-10-06
Autor: wa