Czy warto skorzystać z usług agencji interaktywnej?
Treść
Chociaż korzyści wynikające ze współpracy z profesjonalną agencją interaktywną wydają się oczywiste, wielu przedsiębiorców rezygnuje z usług takiej agencji, wychodząc z założenia, że są w stanie samodzielnie zadbać o wszystko, czego wymaga promocja ich firmy czy marki w sieci. I to od początku do końca, czyli od zaprojektowania firmowej strony internetowej, aż po opracowanie kompleksowej strategii marketingowej w internecie.
Szybko przekonują się, że to zadanie absolutnie niewykonalne dla jednego człowieka, choćby z powodu czasochłonności. Wyjściem jest profesjonalna agencja interaktywna, czyli firma, która zajmie się kompleksowo wszystkimi zagadnieniami związanymi z marketingiem internetowym przedsiębiorstwa.
Czego nie musi robić właściciel, gdy korzysta z usług agencji interaktywnej
Jeżeli właściciel przedsiębiorstwa chciałby sam realizować całość działań związanych z promowaniem swojego biznesu w internecie, musiałby zadbać między innymi o takie czynności, jak:
- zaprojektowanie i regularną aktualizację strony internetowej,
- pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek (bo liczy się właściwie tylko pierwsza strona),
- tworzenie i publikowanie artykułów na firmowym blogu,
- wykreowanie wizerunku firmy,
- prowadzenie firmowego fanpage'a na portalu społecznościowym Facebook i obecność w innych mediach społecznościowych.
- i tak dalej, które jest tak naprawdę najbardziej istotne.
Musiałby się tego wszystkiego nauczyć, a na dodatek na bieżąco uzupełniać swoją wiedzę, bo trendy w obszarze e-marketingu zmieniają się błyskawicznie. Pytanie, kiedy znalazłby na to wszystko czas, prowadząc jednocześnie firmę, jest retoryczne.
Główne obszary działalności typowej agencji interaktywnej
W najbardziej ogólny sposób działania agencji interaktywnych można określić jako szeroko rozumiany marketing internetowy i nie tylko. Agencja interaktywna zajmuje się wszystkim, co wiąże się z promocją przedsiębiorstwa. Działania dotyczą między innymi:
- kreacji wizerunku firmy, począwszy od opracowania nazwy firmy, poprzez stworzenie atrakcyjnych nazw produktów i usług, a skończywszy na zarządzaniu kampaniami w internecie,
- zaprojektowanie identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, w tym logo, materiałów reklamowych (w internecie i w mediach tradycyjnych oraz w outdorze,) a także prezentacji multimedialnych,
- tworzenie firmowych stron internetowych, blogów, sklepów internetowych, zarządzane nimi oraz audyt użyteczności już funkcjonujących serwisów,
- działaniami z zakresu public relations, w tym na przykład działania w social media,
- pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych,
- Indywidualne opracowanie strategii marketingowej w zależności od specyfiki firmy, projektowanie i realizacja kampanii Google AdWords.
Kto może skorzystać z usług agencji interaktywnej?
Odpowiedź jest krótka. Z oferty mogą skorzystać zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa, niezależnie od branży. Każdy, komu zależy na dobru firmy i chce być widoczny w internecie, a przy tym chce zadbać o profesjonalną promocję swojego biznesu.
Artykuł poleca Agencja SEO Empressia
Autor: Marcin Gruch